• Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius




 



Einde juni, een gelukzalig moment voor velen. De examens zijn achter de rug en de resultaten werden bekend gemaakt. Hoog tijd om 2 maanden te genieten van la buena vida.

Op vakantie naar een tropisch eiland, dansen op de zomerfestivals, uitwaaien aan de Belgische kust of leuke dingen doen met vrienden en vriendinnen… we gunnen het jullie van harte. En hoe kan je de vakantie nu beter inzetten dan te bladeren door de boeiende artikels van deze editie?

Puffen, zwoegen en zweten: niets hield het redactieteam tegen om wederom een prachtig nummer van onze campuskrant De kleinste planeet neer te pennen. Wij kunnen hier als directeurs alleen maar heel blij en dankbaar voor zijn.

In dit nummer lees je onder meer een interview met dhr. Cuyvers, men ging snuffelen in enkele klaslokalen en de leraar in de kijker is niemand minder dan dhr. Siccard. Meer dan voldoende leesvoer voor thuis of onderweg.

Een heerlijke vakantie toegewenst. We zien jullie graag terug op 1 september.



Antonio Pascale en Chris Cuyvers
Directie Campus Mercurius

Het ABC van Dhr. Cuyvers

Vanaf september is er geen middenschool of atheneum meer. Beide scholen worden dan een. Er zal dan een directeur zijn voor het personeel en een voor de leerlingen. Die directeur voor de leerlingen zal Dhr. Cuyvers worden. Veel weten we niet over hem, enkel dat hij nu directeur is van de middenschool. Daarom gingen we hem interviewen. Volgt u maar mee.

Wie bent u en wat doet u?

Ik ben Chris Cuyvers, de directeur van de middenschool. Ik heb dus toezicht over het eerste en tweede middelbaar. Ik heb destijds mijn middelbare schoolloopbaan ook hier volbracht, dus ik loop hier al enige tijd rond. Ik woon ook in Lommel en ben getrouwd. Verder heb ik twee kinderen en een hond.

De afgelopen tijd gingen de geruchten rond dat u vanaf volgend jaar meer taken zult krijgen, dat u over meer jaren toezicht zult hebben. Ondertussen hebben we daar al een beetje verduidelijking over gekregen. Maar zou u dit misschien nog wat verder willen toelichten?

Het klopt inderdaad dat de taken zullen herverdeeld worden. Het is zo dat we ervoor geopteerd hebben om vanaf volgend schooljaar niet meer te spreken van een middenschool en een atheneum, maar enkel nog over Campus Mercurius. Dan zullen de twee directeurs, dhr. Pascale en ikzelf, de taken verdelen en opnemen voor het volledige secundair onderwijs.

Zo zal dhr. Pascale zich voornamelijk bezighouden met personeelsmaterie en het pedagogisch-didactische aspect. Dat houdt dus in dat dhr. Pascale zich vooral zal bezighouden met het inhoudelijke: het lesgeven, de projecten die plaats zullen vinden, de gips,... Ikzelf zal dan het eerste aanspreekpunt zijn voor alle leerlingen en ouders. Daarnaast zal ik ook alles betreffende financiën en infrastructuur voor mijn rekening nemen. En dit zal dan gebeuren over alle jaren heen. Dat houdt dus in dat dhr. Pascale zich vooral zal bezighouden met het inhoudelijke: het lesgeven, de projecten die plaats zullen vinden, de gips,... Ikzelf zal dan het eerste aanspreekpunt zijn voor alle leerlingen en ouders. Daarnaast zal ik ook alles betreffende financiën en infrastructuur voor mijn rekening nemen. En dit zal dan gebeuren over alle jaren heen.

En hoelang bent u al directeur op deze school?

Vier jaar. Op dit moment loopt mijn vierde jaar bijna ten einde.

En nog geen spijt van? U bent graag directeur?

Nee, natuurlijk heb ik er geen spijt van.

Denkt u er soms niet eens aan om iets anders te gaan doen?

Nee, toch niet. Ik doe het nog steeds zeer graag. Ik vind het leuk en soms ook zeer uitdagend. We hebben een leuke school met zeer fijne leerlingen. Het is ook fijn om die jongens en meisjes te zien opgroeien tot echte volwassen mannen en vrouwen.

Bent u eigenlijk al directeur geweest op een andere school?

Nee, ik ben nooit eerder directeur geweest.

Wat deed u voor u directeur was?

Ik ben zelf ook als leerkracht actief geweest op deze campus: zowel in de middensschool, het atheneum als het CVO.

Heeft u ook ooit een job gehad buiten het onderwijs?

Nee, maar destijds heb ik wel lang moeten nadenken over mijn studiekeuze voor het hoger onderwijs. Ik wist wel dat ik wilde werken met kinderen. Een job in het onderwijs leek dan ook de beste keuze.

Heeft u vroeger misschien vakantiejobs gedaan?

Ik heb altijd vakantie- en weekendwerk gedaan, van mijn 15de tot mijn 21ste. Zo was ik bijvoorbeeld tewerkgesteld op de afdeling verlading bij Farm Frites. Dat was zeer leuk om te doen. Het werd ook zeer goed betaald als vakantiejob. Ik heb ook bungalows gepoetst op de Vossemeren. Bijna iedereen hier in Lommel heeft volgens mij wel op de Vossemeren gewerkt. Ik heb ook nog vijf jaar als kelner gewerkt in De Zeven Heerlijkheden. Dat was een ribhouse op De Blauwe Kei hier in Lommel.

Terug naar uw huidige job. Is het een job waar u altijd naar uitgekeken heeft? Hoopte u bijvoorbeeld dat u directeur zou worden van deze school toen u nog leerkracht was?

Nee nee, zeker niet. Ik heb altijd zeer graag lesgegeven en ik zou het nog zeer graag doen. Maar goed, op een gegeven moment vroegen ze me om een directieopleiding te gaan volgen, daar ben ik dan op ingegaan en ja… nu zit ik hier.

Welke studies heeft u dan precies gevolgd hier en in het hoger onderwijs?

In het middelbaar onderwijs heb ik eerst economie-wiskunde gevolgd en nadien ben ik overgegaan naar de studierichting handel. Daar ben ik dan ook in afgestudeerd. In het hoger onderwijs heb ik een aggregaat economie/informatica/PAV behaald. Nu noemt men dat een bachelor.

Ziet u zichzelf tot aan uw pensioen werken als directeur van een school?

Zolang ik het graag blijf doen, met dezelfde passie, enthousiasme en motivatie, zal ik zeker directeur blijven. Ik ben nu ook nog redelijk jong, vind ik van mezelf. Anderen zien dat misschien anders, maar ik moet nog lang mee. Ik weet wel niet of ik het blijf doen tot aan mijn pensioen. Mogelijk ambieer ik ooit een job binnen de pedagogische begeleidingsdienst of onderwijsinspectie. Toch zou ik dit nog wel enige tijd willen volhouden.

Nu, u zei al dat u getrouwd was en dat u kinderen heeft. Hoe oud zijn uw kinderen precies?

Ja inderdaad, ik ben inmiddels 8 jaar gelukkig getrouwd. Ik heb een dochtertje en een zoontje. Mijn dochter heet Alissa-Luna en is 9 jaar, mijn zoon heet Juul en is 6 jaar. Toen ben ik gestopt. (lacht)

Wat zijn uw hobby’s?

Ik heb vroeger heel veel aan sport gedaan, voornamelijk voetbal en tennis. Enkele jaren geleden ben ik hiermee gestopt. Dat ging ook niet meer. Ik word wat ouder en ook qua tijdsindeling was dat iets moeilijker. Ik kijk wel nog steeds heel graag naar het voetbal en ik ben ook supporter van RSC Anderlecht. Mijn hond heet met reden ‘Frutos’. Ik plaag de directeur van het atheneum af en toe, omdat hij supporter is van Genk. Als wij bijvoorbeeld tegen Genk moeten spelen en we staan tijdens de rust voor, durf ik weleens een berichtje naar dhr. Pascale te sturen. Wanneer het mogelijk is, ga ik ook naar de wedstrijden kijken. Ik ben dan ook een echte Bougondiër. Ik kan genieten van lekker eten en een goed glaasje wijn. Verder kijk ik ook graag naar wetenschappelijke, natuur- en technische documentaires. Deze brengen me tot rust.

Houdt u ook van reizen?

Reizen doe ik enorm graag. Jammer genoeg is het er wat minder van gekomen de laatste jaren vanwege de jonge kinderen. We zijn wel van plan om die draad terug op te pikken.

Ik zou bijvoorbeeld heel graag ooit een wereldreis maken. Gewoon ergens op een locatie een auto huren en rondrijden of met het vliegtuig rondvliegen of met de boot ergens naartoe varen en dan ook echt de tijd ervoor nemen om van alles te bezoeken. Niet rap rap of half half alles bezoeken, maar echt de tijd nemen om de sfeer en de cultuur op te snuiven. Dat lijkt me gewoon geweldig.

Interessant. Als u de kans had om iets te veranderen in uw hele carrière, wat zou dat dan zijn?

Wel, ik heb er eigenlijk altijd een beetje spijt van gehad dat ik geen master gestudeerd heb aan de universiteit. Ik weet natuurlijk niet of het mij gelukt was, maar dat is een andere zaak. (lacht) Moest ik het allemaal kunnen overdoen, zou ik het zeker geprobeerd hebben.

Als u één wens kon doen, wat zou deze dan zijn?

Mijn grootste wens is dat mijn kinderen een zeer mooie toekomst tegemoet gaan. Dan zou ik zeer blij zijn.

En voor uzelf? Heeft u een bucketlist? U had het daarstraks al over die wereldreis die u graag zou willen maken, maar zijn er nog andere dingen?

Ja, ik heb zeker een bucketlist. Ik weet niet of ik alle puntjes ervan kan realiseren, maar een wereldreis maken zit daar zeker bij. Ik zou ook zeer graag gaan skydiven. Dat zal ik zeker doen, daar ben ik van overtuigd. Ik zou ook graag Spaans willen leren en een B&B openen in Spanje. Verder zou ik als vrijwilliger willen lesgeven in een ontwikkelingsland. Dit zijn maar enkele dingen van mijn lijst, maar deze hoop ik zeker te kunnen verwezenlijken. Dan zitten we natuurlijk wel 20 à 25 jaar verder.

Zeer veel dank voor dit interview.

Jullie zijn bedankt. Tot de volgende keer.

Satti Singh (6EMt) en Gust van der Sanden (6WeWi).


Leerling wint eerste prijs van Lommelse poëziewedstrijd

Schrijven is haar op het lijf geschreven: Mirandra Sulejmani, leerling van 3WET, behaalde met haar gedicht ‘Een gebeurtenis die zich niet heeft afgespeeld’ de eerste plek van de Lommelse poëziewedstrijd in haar leeftijdscategorie (jonger dan 15 jaar).



"Het was zeker een uitdaging voor me, aangezien ik uitsluitend gedichten en verhalen schrijf waarbij je even moet stilstaan”, vertelde Mirandra op 5 mei in de bibliotheek van Lommel. Ze mocht bovendien haar gedicht voordragen en haar boekenbon in ontvangst nemen. Daar kan ze nog boeken mee aanschaffen, hoewel ze er genoeg heeft.

Het klaslokaal van ...

Vele leerkrachten hebben een eigen klaslokaal waarin ze zich als een vis in het water voelen: van een klaslokaal met ontelbare tierlantijntjes tot een klaslokaal dat net iets meer nood heeft aan wat leven. Wij vroegen aan mevr. Degros, mevr. Cleeremans en dhr. Kopriva wat zij vinden van hun lokaal.

Het klaslokaal van mevr. Degros

Waar ligt uw lokaal?

Ik deel een lokaal in de C-gang boven met mevrouw Flemings, lokaal C8. Toch geef ik niet enkel daar les. Ik zit met mijn leerlingen ook wel eens in C7, C9 of zelfs in A11 of A14. Beetje verwarrend, soms. Vroeger was C3 het vaklokaal Latijn, maar dat werd intussen ingenomen door dhr. Verstrepen, onze TAC. Wisten jullie trouwens dat C3 daarvoor het lokaal was van mevrouw Michels?

Wat vindt u van uw lokaal?

C8 is een heel mooi ruim lokaal, met mooi nieuw meubilair en vaste computers. Ik hoef me dus nooit zorgen te maken dat mijn leerlingen niet genoeg plaats zouden hebben. De computers zijn erg handig om snel iets op te zoeken of om in groepjes te werken. De banken staan meestal gegroepeerd in 4 'eilandjes' en dat werkt wel handig. Het lokaal 'ademt' wel nog steeds meer Engels dan Latijn, hoewel mevrouw Flemings en ik de voorziene ruimte netjes verdeeld hebben. Het is erg fijn om mijn spulletjes te kunnen opbergen, denk maar aan woordenboeken, educatieve spelletjes of extra bundels of boeken. Ik hoor nogal eens dat mijn leerlingen het lokaal te groot vinden voor het vak Latijn, al zijn dat dan vaak leerlingen die nog les hebben gehad in C3. Het is natuurlijk wel een beetje vreemd om bijvoorbeeld met 3 leerlingen les te hebben in zo'n grote ruimte.

Wat heeft u zelf in uw lokaal gedaan?

Mevrouw Flemings had het lokaal al ingericht, en sinds vorig schooljaar staat er ook nieuw meubilair. Ik heb het een beetje gepersonaliseerd door kaarten van Rome en het Romeinse rijk op te hangen en er staan ook werkjes van leerlingen op de vensterbank. Die aankleding wisselt dus jaarlijks en is telkens erg verrassend.

Wat zou u willen veranderen aan uw lokaal?

Het is eigenlijk een heel aangenaam lokaal om les te geven. Ik zou dus niet direct weten wat ik zou veranderen, behalve misschien dat het dus wat groot is uitgevallen. Het enige minpuntje is misschien dat de namiddagzon het lokaal soms wel heel erg opwarmt. In de winter is dat aangenaam, maar in de zomer is het soms echt té warm. Ikzelf heb daar niet zoveel last van, maar voor de leerlingen is dat soms niet zo aangenaam. Het is ook erg moeilijk om het lokaal te verduisteren, waardoor niet alles even goed zichtbaar is op het Smartboard. Dat zou ik misschien toch wel graag veranderen.

Hoe ziet uw ideale lokaal eruit?

Het zou eigenlijk niet zoveel verschillen van het lokaal waar ik nu zit, denk ik. Een lokaal gevuld met allemaal leerlingen Latijn zou wel fijn zijn, natuurlijk!

Het klaslokaal van mevr. Cleeremans

Waar ligt uw lokaal?

Mijn lokaal ligt in de A-gang, het laatste lokaal helemaal achteraan (A16).

Wat vindt u van uw lokaal?

Mijn lokaal is 2 jaar geleden opnieuw geverfd en ingericht. Ik vind vooral de afbeelding achteraan heel mooi, want dat is een afbeelding van de stad Firenze in Italië. Verder is het een lokaal waarin ik met een klas van 30 leerlingen zit. Dus het is wel goed dat we nieuwe banken en stoelen hebben gekregen. Het is wel een beetje jammer dat we geen laptops hebben, zeker wanneer ik een hele grote klas heb.

Wat heeft u zelf in uw lokaal gedaan?

Wat ik sowieso zelf doe, is het lokaal grondig poetsen en onderhouden. Het materiaal dat hier ligt is ook van mij, maar ik heb niet echt iets in het lokaal gedaan.

Wat zou u willen veranderen aan uw lokaal?

Misschien zou ik er wel graag planten in willen plaatsen, maar die moeten dan uiteraard door iedereen onderhouden worden. Verder had ik ook graag computers of laptops, zoals ik al zei. Wat we ook helemaal niet hebben, is een kraan die werkt. Dat zou wel handig zijn.

Hoe ziet uw ideale lokaal eruit?

Oh! Mijn ideale lokaal is buiten (lacht). Een lokaal waar veel groen is en waar de leerlingen niet op stoelen zitten, maar op zo van die gymnastiekballen. Dat is veel beter voor hun rug. Wat daar ook leuk aan is, is dat je veel plaats kunt maken, want een bal is snel weg te zetten. Ook zou het fijn zijn dat iedere leerling zijn eigen tafel had.

Het klaslokaal van dhr. Kopriva

Waar ligt uw lokaal?

G11

Wat vindt u van uw lokaal?

Dit is best een aangenaam lokaal. Omdat de leerlingen van 7 kantoor hier bijna altijd les hebben en zij er hun 'virtueel kantoor' hebben, hebben wij dit zelf wat kunnen inrichten.

Wat heeft u zelf in uw lokaal gedaan?

Met de hulp van de leerlingen van sde (met vooral dank aan Jordi Winkel) heeft het lokaal een fris groen kleurtje gekregen. De banken en kasten zijn door de leerlingen zelf zodanig geschikt dat het niet direct aanvoelt als een klaslokaal, maar eerder een kantoorruimte.

Wat zou u willen veranderen aan uw lokaal?

Er mogen wat grotere planten komen (voor een meer rustgevende werkomgeving). Ik mis soms ook wel een smartboard. Maar met de aanwezige beamer kunnen we veel opvangen.

Hoe ziet uw ideale lokaal eruit?

Een motiverende leer- en werkruimte met een kleine bibliotheek met wat naslagwerk. Verder moet het lokaal uitgerust zijn met goed werkende ICT-apparatuur. Wat moderner schoolmeubilair (bv. ronde tafels) zou ook leuk zijn, maar is zeker geen must.


Satti Singh, Gust van der Sanden, Andrea Ravijts en Mirandra Sulejmani.

Intussen op de speelplaats ...

Welk lokaal vind jij het aangenaamste hier op school en waarom?

Marigona Maxhuni (3EWi):Het klaslokaal van Frans (A14) vind ik persoonlijk het aangenaamste, omdat die een heel decoratieve muur heeft zodat we het gevoel krijgen dat we in Frankrijk zitten.

Limvida Jakaite (3EMt):het lokaal voor Frans is wel leuk (A14). Het heeft een mooie muur die ons meteen in de stemming brengt wanneer we de klas binnenkomen.

Semiha Nohut (3EWi):Ik vind dat van mevrouw Emmers (G16) wel het beste. Het is het ordelijkste lokaal, wat onmisbaar is voor mij.

Sita van Vugt (3EWi): Het klaslokaal van Frans, geschiedenis en Engels. Deze lokalen hebben nieuwere stoelen en tafels. Ook staat er in elk van die klaslokalen iets wat met het vak te maken heeft.

Gözde Yildiz (3Ha):Ik zit heel graag in klaslokaal A11 om mijn opdrachten van informatica te maken. Ik zit bovendien langs mijn beste vriendin Julie.

Winnaars De Leesrace


De leerlingen van 1WT voerden doorheen het schooljaar een aantal opdrachten uit i.v.m. lezen. We maakten nieuwe boekcovers, zorgden voor een boekentipbord, creëerden bibetalages, maakten reclamefilmpjes voor jeugdboeken, …

Omdat we slaagden voor de Leesrace, trakteerde de school ons op een pannenkoekenfestijn. Wij gingen naar het centrum van de stad en werden in een aangename omgeving – De Scheppe – verwend met de heerlijkste pannenkoeken.


Leerkracht in de kijker: dhr. Siccard

We kunnen Dhr. Siccard al een aantal maanden treffen in onze geanimeerde gangen. Met een pilotenkoffer aan zijn zijde gaat hij naar de klaslokalen. Toch doet zijn naam niet altijd een belletje rinkelen. Tijd om daar verandering in te brengen!

De meerderheid van ons kent u nog niet zo goed als leerkracht op onze school. Kunt u iets vertellen over uw functie?

Ik geef vooral economische vakken, maar ook informatica; in de derde graad aan handel en kantoor en in de tweede en derde graad aan aso. Van opleiding ben ik handelsingenieur.

U geeft dus vakken als informatica en economie. Schuilt hier een bepaalde betekenis achter?

Ik kom uit de privé. Ik was financieel verantwoordelijke op een internaat in Hasselt. Ik heb daarna op een bepaald moment beslist om in het onderwijs te stappen, dus dan was het logisch dat ik economische vakken ging geven. Als ik puur naar interesse zou kijken, zou ik evengoed geschiedenis en taalvakken kunnen geven.

Waarom bent u als boekhouder leerkracht geworden?

De taken die ik voordien deed, waren meer financiële taken. Ik was verantwoordelijk voor de boekhouding en moest veel met cijfers werken. Dat vond ik niet zo fijn. Ik dacht dat lesgeven wel iets voor mij zou zijn, omdat ik graag communiceer met jongeren en hun zaken wil bijleren.

Wat zou u als leerkracht nog willen bereiken in de toekomst?

Het nadeel van mijn situatie is dat ik geen vaste school heb; ik doe al acht jaar interims. Het is ook druk als je naar een andere school wilt, want je moet je dan opnieuw aanpassen. Je hebt wel vooruitzichten als je weet dat je zeker ergens blijft werken; ik zou dus zeker tot aan mijn pensioen les willen geven.

Als u geen plekje in het onderwijs had, wat zou op dit moment dan aan het doen zijn?

Dat weet ik eigenlijk niet zo precies. Er is niet echt iets wat me te binnen schiet. Als ik even niet buiten het onderwijs kijk, dan zou ik helemaal opnieuw beginnen en voor leerkracht geschiedenis gaan. Geschiedenis is namelijk mijn hobby.

Bedankt voor dit gesprek.

Mirandra Sulejmani

GWP: bezoek aan de mijn van Beringen

De leerlingen van het 1ste jaar zijn tijdens de GWP een bezoekje gaan brengen aan de mijn van Beringen.

Ze leerden over de werkomstandigheden van de mijnwerkers en hoe men in enkele seconden met liften naar beneden ging. Ook welk materiaal ze moest bijhebben, wat ze droegen en hoe ze zich voortbewogen in de mijn werd getoond. Natuurlijk waren er ook gevolgen verbonden aan het harde werk in de mijn. Wist je bv. dat veel mijnwerkers gehoorschade opliepen of dat ze zelfs volledig doof konden worden?

De leerlingen hebben het allemaal met eigen ogen kunnen zien en ze hebben ook foto’s kunnen nemen. Een ex-mijnwerker was hun gids en wees maar zeker dat die man wist waarover hij sprak. Dit was een hele fijne en vooral leerzame uitstap.

Kyara, leerling 1A

GWP: mandenvlechten

Op vrijdag 31 maart, tijdens de GWP-week, kregen wij, de leerlingen van het eerste jaar, een cursus mandenvlechten.

We leerden de bodem en wand van een mand maken met enkele speciale technieken. De takjes die je moest gebruiken voor het vlechten moeten eerst een week in water geweekt worden. Je hebt dunne, dikke, lange en korte takjes nodig. Er zijn speciale tangen nodig om de verschillende technieken te kunnen uitvoeren.


Aan een bodembasis alleen werk je ongeveer 15 minuten en het afwerken van een totale mand kan soms een maand of zelfs twee in beslag nemen.

Ik vond het erg leuk en interessant, want ik ken nu alle technieken om zelf manden te vlechten. Ik raad het iedereen aan die graag een nieuwe hobby wil.



Anne, leerling 1 A

  • Wanneer de zomer aanbreekt

  •  
  •  
  •  
  • Mijn golvend haar dat ik niet meer kon ontwarren,
  • beweegt zachtjes samen met het ritme van de wilde golven,
  • alsof ze tegelijkertijd in een wonderbaarlijk koor zongen.
  • De plakkende zon die mijn porseleinen huid bestrijkt,
  • waardoor het de helderste roze tint krijgt en mijn omgeving acuut doet smelten.
  • Mijn voeten glijden zo’n duizend keer door het gloeiende zand,
  • blaren die stuksgewijs tevoorschijn komen tussen mijn tenen.
  • Zweetdruppels die mijn breekbare schouders verlieten,
  • reflecteren oogverblinkend en verbannen al de mogelijke duisternis uit de wereld.
  • Ik adem de geïntrigeerde schoonheid van de koningsblauwe hemel in
  • en creëer een pad naar de zon die met open armen op mij staat te wachten.
  • Geen zwaartekracht,
  • noch tijd die passeert.
  • Alleen de zoete gedachten van de zomerdagen.
  •  
  •  

Mirandra Sulejmani

Colofon

De kleinste planeet

Verschijnt driemaal per schooljaar

Hoofdredactie en lay-out:
Mevr. K. Cooreman
K. Delamotte

Redactie middenschool:
Renée Schröter (2EV)
Valentina Abazi (2EV)
Silke Emmers (2EV)

Redactie atheneum:
Gust van der Sanden (6 WEWI)
Satti Singh (6 EMT)
Andrea Ravijts (5EMT)
Mirandra Sulejmani (3WET)

Medewerkers:
Leerlingen en personeelsleden

Verantwoordelijk uitgever:
C. Cuyvers
directeur
GO! Campus Mercurius
Mudakkers 25
3920 Lommel