• Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius
  • Campus Mercurius





 


De feestdagen staan voor de deur. De smartphones, tablets, dikke wollen sokken en cadeaubonnen liggen reeds verpakt onder een prachtige, mooi versierde kerstboom… te wachten om geopend te worden tijdens de komende feesten.

Eén memorabel cadeautje kan alvast geschrapt worden van het verlanglijstje. Een nieuwe editie van ons campustijdschrift De kleinste planeet wacht ongeduldig om door u gelezen te worden, deze keer – voor het eerst – digitaal via onze website en Smartschool. Zo kan u inzoomen op de prachtige artikels, de teksten laten voorlezen door de pc of sharen met anderen.

Wat mag u verwachten? Het wel en wee van de nieuwe directeur van het atheneum, Antonio Pascale, wordt uitgebreid toegelicht. De playlist van de dames Auwers en Cooreman, maar ook van verschillende leerlingen, wordt voorgesteld. Verder leest u een interview met mevr. Emmers en vindt u een rubriek terug met diverse artikels van leerlingen van de middenschool. Ook de actie van de leerlingenraad voor het goede doel komt aan bod. ‘Last but not least’ leest u een interview met de leerlingen van het Nicaraguaproject. Wederom een schitterende editie! Veel dank en ongekende waardering daarvoor aan het redactieteam vanwege de beide directeurs.

Directies en personeel van Campus Mercurius wensen u prettige feestdagen toe. Laat de aspergesalade met groene kruiden en scampi, het hertengebraad met gratin en spruitjes, maar ook de amandelsoufflé u smaken. Dat al uw goede voornemens en wensen mogen uitkomen in 2017.

Antonio Pascale en Chris Cuyvers

Het ABC van dhr. Pascale

Het schooljaar is al een tijdje bezig, maar dhr. Schoofs is nergens te bekennen. De geruchten dat hij met pensioen zou gaan, bleken op 1 september werkelijkheid te zijn geworden, toen we tijdens de traditionele speech kennis konden maken met dhr. Pascale. Op dat moment hadden we niet zoveel tijd om hem goed te leren kennen en daarom besloten we hem te interviewen. De sfeer van het gesprek dat we met hem op zijn kantoor hadden, was zeer warm en aangenaam.

Kunt u zich kort voorstellen?

Ik ben Antonio Pascale. Als directeur van deze school is het mijn belangrijkste opdracht om mijn leerlingen het beste onderwijs te geven. Dit doe ik natuurlijk samen met mijn leerkrachten.

Waar bent u geboren en waar woont u?

Ik ben geboren in Genk en daar woon ik nog steeds.

Aan uw achternaam te horen, bent u van Italiaanse origine. Zijn uw ouders dan van Italië naar hier gekomen?

Dat klopt, ik heb inderdaad Italiaanse roots. Mijn grootouders zijn in de jaren 1950 geïmmigreerd naar België om te gaan werken in de steenkoolmijnen. Mijn moeder is hier geboren en mijn vader in Italië. In het begin van de jaren 1980 ben ik dan ook hier in België geboren.

U woont dus in Genk. Woont u alleen of bent u getrouwd?

Ik ben intussen 10 jaar getrouwd en heb een zoontje van 2 jaar, Aloìsio.

U bent dus Italiaan, maar beheerst u de taal ook?

Ja, ik spreek Italiaans, maar wel eerder volkstaal, zou ik zeggen. Als het te technisch wordt, dan wordt het iets te moeilijk voor mij.

Spreekt u naast Italiaans en Nederlands nog andere talen?

Ik spreek wat Frans en wat Engels. Ik moet wel eerlijk zijn, de laatste jaren is dat serieus achteruitgegaan. Dat komt vooral omdat ik de talen niet gebruik. In het middelbaar volgde ik de richting moderne talen. Daarna heb ik TEW gestudeerd en ook aan de universiteit kreeg ik een aantal taalvakken. Vandaar dat ik die talen wel wat ken. Duits heb ik trouwens ook gehad, maar die taal beheers ik eigenlijk niet.

Als u uw studies zou kunnen overdoen, zou u dan een andere kiezen?

Neen, ik denk het niet. Ik volgde eerst moderne talen-wiskunde en daarna heb ik economie gestudeerd. Ik denk dat dat voor mij het beste parcours is geweest.

Nu heeft u een job als directeur van een school, maar u heeft iets economie gestudeerd. Wou u altijd directeur worden?

Ik heb een masteropleiding gedaan en als je aan zo’n opleiding begint, doe je dat meestal niet om in het onderwijs verzeild te geraken. Ik wilde altijd al in het onderwijs staan, vanaf het begin. Ik heb deze opleiding dus gedaan om juist wel in het onderwijs te staan. Ik ben natuurlijk begonnen als leerkracht en na vijf jaar kreeg ik de kans om directeur te worden van een school in Herentals. Daar ben ik zeven jaar directeur geweest. Ik sta dus al twaalf jaar in het onderwijs.

U bent dus nog op een andere school directeur geweest. Heeft u dan ook al eens een Chrysostomos meegemaakt?

Ja inderdaad, maar daar heette het de Honderd Dagen en niet Chrysostomos.

Ik denk dat een heel aantal mensen zich wel afvraagt of u met die sketches waarin de leerkrachten belachelijk gemaakt worden, kunt lachen. Tolereert u veel of zijn er voor u echt grenzen bij Chrysostomos?

Tja, wat is veel? Ik ben wel de directeur, maar ik ben zelf ook jong geweest en heb ook Chrysostomos gevierd. Jullie hebben het recht om jezelf te amuseren. Natuurlijk laat ik me liever niet belachelijk maken. Ik denk dat niemand dat fijn vindt, maar ik kan zeer veel verdragen. Ik ga op Chrysostomos ook niet de stijve hark uithangen. Op zo’n gebeurtenis gun ik jullie allemaal die lol. Ik denk trouwens dat jullie wel slim genoeg zijn om niet iets uit te halen wat totaal niet door de beugel kan, want er zijn ergens natuurlijk wel grenzen.

Bent u een directeur die eerder los over de dingen gaat of bent u iemand die zeer strikt het schoolreglement opvolgt?

Wel, ik gebruik het schoolreglement waarvoor het dient. Voor mij betekent dat de goede orde bewaren op school. We kunnen geen school hebben zonder reglement. Als dat er niet is, is er ook geen orde. Ik pas het reglement toe op wat er zich afspeelt.

U bent nieuw op deze school, maar voelt u zich al een beetje thuis?

Ik voel me hier zeer goed! Al vanaf dag één, toen ik hier aankwam. De mensen hebben me hier zeer goed ontvangen. Ik vind het schoolgebouw ook uitnodigend en zeer warm, dan bedoel ik het vooral figuurlijk. Het is ook zeer kleurrijk en echt aangenaam om in te vertoeven. De mensen zijn hier ook gewoon heel leuk.

Heeft u nog grootse plannen met deze school?

Ik heb altijd grootse plannen. Ik droom zeer veel, omdat ik ook het beste wil voor mijn leerlingen. Ik zou dus graag een school willen zijn die aangepast is aan de moderne realiteit, maar vooral aan de realiteit die nog gaat komen. De toekomst laat zich namelijk heel moeilijk voorspellen. Ik wil mijn leerlingen voorbereiden op die toekomst en mijn organisatie daar op afstemmen. Dit zal altijd in samenspraak zijn met mijn leerkrachten, leerlingen en ouders. Dat vind ik heel belangrijk.

Het is zeer fijn om dat te horen. Nu wil ik het graag over een andere boeg gooien. Ik wil het met u hebben over uw persoonlijke leven. Wat houdt uw rol thuis in? Wie maakt bijvoorbeeld het eten thuis bij jullie?

Bij ons is thuis de afspraak dat wie als eerste thuis is aan het eten begint. Ik ben niet altijd als eerste thuis, maar als ik als eerste thuiskom, dan maak ik sowieso het eten.

Ik neem aan dat u dan ook uw Italiaanse kookkunsten naar boven haalt. Kunt u eigenlijk wel goed Italiaans koken?

Of het goed is, dat laat ik natuurlijk over aan degenen die van mijn maaltijd eten. Ik moet wel zeggen dat ik heel vaak positieve feedback krijg. Ikzelf lust het ook, dus dan kan je het wel goed noemen, want anders zou ik het zelf ook niet eten.

Nu we het over eten hebben, bent u iemand die graag eet? Daar bedoel ik dan mee, bent u iemand die graag zijn buikje rond eet, een echte genieter?

Spijtig genoeg wel, ja.

Als genieter heeft u dus ook een favoriet gerecht.

Ja inderdaad, dat is pasta. Pasta al dente met rode saus, groentjes, scampi’s, andere soorten vis, zeevruchten, kikkererwten,… Het maakt allemaal niet echt uit, als het maar een goed pastagerecht is.

Wat doet u in uw vrije tijd? Wat zijn uw hobby’s?

Ik ga heel graag naar het voetbal kijken. Ik ben een fervent KRC Genk-supporter. Ik heb zelfs een abonnement.

Beoefent u ook zelf sport?

Tot mijn zestiende heb ik gevoetbald. Ik was wel geen groot talent. Daarna ben ik begonnen in de arbitrage. Ik heb tien jaar gefloten tot tweede provinciale. Ik heb ook nationale dames gefloten. Door omstandigheden ben ik tien jaar geleden gestopt. Ik moet eerlijk bekennen dat het sporten er nadien een beetje bij ingeschoten is. Ik heb wel nog het voornemen om opnieuw te beginnen met sporten, maar wanneer is nog een vraagteken.

Als laatste zou ik u nog van harte willen bedanken voor dit interview.

Dat is graag gedaan.

Satti Singh en Gust van der Sanden.

Leerlingenraad


Soepverkoop ten voordele van Rode Neuzen Dag

Op donderdag 24/11 en vrijdag 25/11 vond er op GO! Campus Mercurius een soepverkoop plaats ten voordele van Rode Neuzen Dag. Dit initiatief werd bedacht door de leden van de leerlingenraad. Leerlingen en leraren staken hun handen uit de mouwen en maakten op woensdagnamiddag verse tomatensoep, die dan op donderdag en vrijdag verkocht werd. Tevens zorgden de leerlingen van het 2de jaar Decoratie voor een sfeervolle aankleding van de verkoopstand. We zijn als campus fier ons steentje te mogen bijdragen aan het goede doel!


Actua: Het Nicaraguaproject

Hoe zou het zijn om in een totaal andere omgeving te leven? Isa Deeben (5 WeWi), Emma Sevens (5 EMt) en Bram Janssens (6 EI) staan binnenkort in de schoenen van een Nicaraguaanse burger en zullen dus een antwoord op deze vraag kunnen geven. Wij interviewden hen en mevrouw Maes, die deze ervaring al heeft beleefd, over dit project.

Zou u ons wat meer kunnen vertellen over het project?

Mevr. Maes: Het is een samenwerkingsverband tussen drie steden: Lommel, Ciudad Darío in Nicaragua en een stad in Namibië waar ik even de naam kwijt van ben. Het is gesubsidieerd en georganiseerd door Lommel. De steden in Zuid-Amerika en Afrika hebben een stedenverband en ze willen daar de jongeren van Lommel bij betrekken. Enkele jaren geleden koppelden ze er via onze school, Provil en WICO een inleefreis aan. Zo kunnen onze leerlingen kennis maken met de sociale aspecten van de stad Ciudad Darío.

Waren er veel inschrijvingen?

Mevr. Maes: er waren 5 inschrijvingen. Er mochten eigenlijk maar 2 leerlingen mee, maar uiteindelijk mocht er iemand extra mee voor zowel onze school als WICO.

Was het moeilijk om te kiezen?

Mevr. Maes: Ik vond het heel moeilijk. Ik heb het een klein beetje aan de directeur overgelaten, omdat ik van mezelf vond dat ik niet zo objectief was. Ik ken de leerlingen namelijk en ik weet wat er op hen te wachten staat, maar ik vond dat ik dat niet mocht laten meespelen. De directeur heeft dus een top 3 gemaakt en daar kon ik me helemaal in vinden.

Wat moesten de leerlingen allemaal doen om gekozen te worden?

Mevr. Maes: Ze hebben allemaal een motivatiebrief moeten schrijven. Zo hadden we ook iets om ons op te baseren, want we hebben daarna een gesprek gehad op basis van die brief.

Wat vonden jullie van het project toen jullie er voor het eerst over hoorden?

Isa: Ik vond het heel interessant. Ik was twijfelde wel, omdat het samenvalt met Italië. Uiteindelijk heb ik toch voor Nicaragua gekozen.
Emma: Het leek me een hele interessante reis, een unieke ervaring. De scholen bezoeken, sprak mij enorm aan.
Bram: Ik vond dat het echt iets voor mij was.

Waarom hebben jullie zich ingeschreven?

Emma: Ik wou me eerst niet inschrijven, omdat ik het niet zag zitten door de Italiëreis, maar ook omdat je er een aantal zaken rond moest doen. Uiteindelijk heeft iemand mij toch weten te overtuigen.
Isa: Ik heb met mijn mama gepraat over welke keuze de beste was.
Mij leek het heel leuk om langs die scholen te gaan en die kinderen te helpen.
Bram: Ik hou heel veel van reizen en mensen helpen.

Wat verwachten jullie van de reis?

Emma & Isa: We denken dat we veel verschillende dingen gaan zien, dingen die niet normaal zijn voor ons. Ik denk bijvoorbeeld aan armoede.
Bram: Ik hoop dat ik veel herinneringen ga hebben, mensen helpen en plezier hebben.

Bedankt voor dit interview, Andrea Ravijts

Leerkracht in de kijker: mevrouw H. Emmers

Mevrouw Emmers geeft sinds jaar en dag les in de middenschool. Tot nu toe hadden we haar nog niet geïnterviewd, waardoor we niet zo veel van haar weten. Tijd om daar verandering in te brengen.

Wilde u altijd al gaan lesgeven?

Nee, ik heb zelfs tot en met het zesde middelbaar gezegd dat ik verpleegkunde ging studeren. Ik zat ook vanaf het eerste middelbaar op internaat als voorbereiding. Toch heb ik me in het zesde middelbaar bedacht en voor het onderwijs gekozen.

Wat maakt lesgeven zo leuk voor u?

Voor mij persoonlijk zorgt het ervoor dat je niet stilstaat. Je moet meegaan, zeker in mijn vakgebied. Het contact met de leerlingen vind ik natuurlijk ook fijn.

Hoe start u de eerste les bij een nieuwe klas?

Door mezelf voor te stellen, iets wat in sommige gevallen al niet meer nodig is omdat de leerlingen van het zesde leerjaar van onze basisschool mij al kennen.

Hoe creëert u een band met uw leerlingen?

Mijn vak helpt eigenlijk wel een band te creëren, omdat we vaak dingen samen moeten doen en dan groeit de band met de leerlingen vanzelf. Het is natuurlijk anders als je een abstract vak geeft.

Als u geen leerkracht was geworden, wat voor job zou u dan doen en waarom?

Ik wilde vroeger na mijn opleiding ingenieur worden, maar dan moest ik in Kortijk gaan studeren en dat zagen mijn ouders niet zitten.

Als u de mogelijkheid had om alles te kunnen leren wat u zou willen, wat zou u dan kiezen?

Dan zou ik psychologie kiezen: het spreekt me wel aan om te weten hoe mensen denken, waarom ze zo denken en bepaalde handelingen doen. Concreet gesprekken houden met mensen lijkt wel moeilijk, omdat ik dat niet zou aankunnen.

Wat is uw idee van gelukkig zijn?

Ik denk dat je op mijn leeftijd mag zeggen dat je gelukkig bent als je kinderen gelukkig zijn. Ik voel me ook gelukkig wanneer de leerlingen in de klas de les fijn vinden, maar ook als ik bij mijn collega's ben. Dat is misschien heel melig, hè? (lacht) We hebben echt wel een heel fijn team en ik voel me heel gelukkig hier op school. Ik beschouw de school als mijn tweede thuis.

Welke kwaliteiten bewondert u het meest in iemand?

Zelfzekerheid, want dat heb ik zelf niet (lacht). Mensen die zelfzeker overkomen, spreken mij enorm aan. Ik heb ook veel bewondering voor mensen die intelligent zijn in hun vakgebied.

Voor welke eigenschappen heeft u een allergie?

Ik houd niet van heimelijke of bedrieglijke mensen.

Wat is de belangrijkste les die u ooit heeft geleerd en van wie?

Ik heb heel veel lessen moeten leren tijdens mijn leven, maar de belangrijkste les kwam een paar jaar geleden van mijn zus. Als je op bepaalde vlakken niet overeenkomt met iemand in een relatie, dan zal de relatie niet standhouden. Ze zei dat altijd, omdat ik vrij geduldig ben en ook altijd wil doorgaan, maar op een bepaald moment kan dat niet meer.

Bedankt voor dit interview.

Mirandra Sulejmani

















Korneel

Leerling in de kijker: Korneel Goossens, voorzitter leerlingenraad

De leerlingen van de leerlingenraad hadden lekkere soep gemaakt voor een goed doel. Wat volgt, is een interview met de voorzitter van de leerlingenraad, Korneel Goossens.

Wie is er op het idee gekomen om iets te doen voor een goed doel?

Chloë Paradijs en Indra Jacquemijn uit 2B zijn op het idee gekomen.

Welk goed doel hebben jullie gekozen?

Rode Neuzen Dag: een actie om jongeren met psychische problemen te helpen.

Waarom kozen jullie voor soep en niet voor iets anders?

We wilden eerst cupcakes bakken en zakjes chips uitdelen, maar toen kwamen we tot het besluit dat soep veel makkelijker is. We kozen ook nog eens voor tomatensoep, want dat is rood en past bij het thema.

Hoeveel geld hebben jullie ingezameld?

In totaal hebben we €367,50 ingezameld met deze actie. De leerlingenraad wil heel graag alle mensen die geïnvesteerd hebben in dit project bedanken.

Jullie zijn dus tevreden?

We zijn heel blij dat onze school dit zo goed goed heeft gedaan.

Bedankt voor dit interview.

Renée Schröter, Valentina Abazi, Silke Emmers

De boekenbeurs en de haven van Antwerpen


Donderdag 10 november hebben de leerlingen van 1 en 2A heel wat plezier beleefd in de Antwerpse haven en op de Boekenbeurs. Maar laten we bij het begin beginnen.

Vroeg opstaan was die dag aan de orde, want we moesten immers om zeven uur op school zijn. Toen iedereen zich aangemeld had, vertrokken we. “Op naar Antwerpen”, hoorde ik iemand roepen. Na een lange tocht kwamen we aan in de haven van Antwerpen.

We kregen een rondleiding van een aardige, verstandige man die ons allerlei wetenswaardigheden vertelde over de haven. We zagen silo’s, containers, ‘olifanten’, verlaten havendorpjes, enz… Wisten jullie dat het water hoger staat bij vloed dan bij eb?

Toen de rondleiding door de haven gedaan was, hebben we onze tocht verdergezet richting de Boekenbeurs. Daar moesten we van onze leerkrachten Nederlands opdrachten maken in een bundel, we werkten in groepjes van 4 . We gingen op zoek naar boeken op allerlei standen van uitgevers. Daarna moesten we een lekker menu samenstellen voor een fictieve familie die op de maan leefde. Keuze in overvloed in al de kookboeken die we daar konden inkijken.

De daaropvolgende opdracht mochten we een willekeurige persoon op de beurs interviewen. Soms waren dat diepgaande vragen.

Bij onze laatste opdracht moesten we aan de hand van stripfiguren de schrijver en de naam van stripreeksen achterhalen. Toen we klaar waren, was het al weer tijd en vertrokken we terug naar huis.

Dit was het verslag van de Boekenbeurs en de Antwerpse haven, nummer 2 van Europa. We hebben er in elk geval van genoten. Het was een mooie ervaring.

Arno Van Werde, leerling van 1 Latijn


De playlist van …

Muziek heeft een ruime betekenis voor onze generatie. Ze is overal te vinden: op straat, de media en ook bij ons thuis. Welke muziek beluisteren onze leerkrachten? Zijn zij even 'modern' als de doorsnee tiener?

 

Mevr. Auwers

Mevr. Cooreman

Wie is uw favoriete artiest/groep?

Amai, dat is een moeilijke vraag, want ik vind veel goed. Als ik er één moest kiezen, dan is het toch wel Daft Punk of Maroon 5. Ik heb nooit echt een favoriete artiest of groep gehad, maar als ik dan toch moet kiezen, kies ik Coldplay.
Als we uw playlist nu zouden opzetten, welk liedje speelt er dan? Waarschijnlijk het nieuwe liedje dat Daft Punk gemaakt heeft met The Weeknd, 'Starboy'. Dat staat nu ook in de hitlijsten. Een tijdje geleden was het 25 jaar geleden dat Freddy Mercury overleed aan de gevolgen van aids. Sindsdien zit ik in een Queenfase. Op dit moment heb je dus veel kans om ‘Don’t stop me now’ van Queen te horen als je mijn playlist opzet.



Welk optreden/festival was het laatste waar u heen ging? Coldplay in Engeland. Het is al erg lang geleden dat ik nog eens naar een optreden of festival ging. Ik kan niet zo goed tegen veel lawaai, vandaar. Wel ga ik graag naar het theater.
Wie zou u nog eens graag aan het werk zien? Ik heb er nog niet veel aan het werk gezien. Ik heb alleen nog maar Coldplay en Skrillex gezien. Ik vond de show van Skrillex wel heel leuk, omdat het een echt spektakel was. Dat zou ik nog eens graag willen beleven. Dan moet ik opnieuw Colplay zeggen.
Wat is uw top 5 aller tijden? Ik luister vooral naar popmuziek. Wat er in de top 40 staat, zal in mijn top 5 staan. Ik ben heel erg mee met de hitlijsten. In principe dus gewoon de muziek die op de radio komt. In willekeurige volgorde:
Coldplay – Fix you
No Doubt – don’t speak
Nirvana – smells like teen spirit
Queen – bohemian rhapsody
Van Morrison – Have I told you lately



Mirandra Sulejmani, Satti Singh en Gust van der Sanden

Intussen op de speelplaats ….

 

Bram van Oostwaard

5WeWi

Yonice Wilms

3LMt

Veysel Tarhan

2EV
Wie is uw favoriete artiest/groep?

Maroon 5. Op dit moment is het Set It Off, een groep.
Dat is de rapper Rambo.
Als we uw playlist nu zouden opzetten, welk liedje speelt er dan?

‘Maps’ van
Maroon 5
Waarschijnlijk een liedje van Melanie Martinez. Ik denk aan 'Teddybear' of 'Alphabet Boy'.

Rambo - Baba (Prod by Nystrovin)

Welk optreden/festival was het laatste waar u heen ging?

Geen Ik ben nog niet naar een optreden of festival geweest. Ik zou wel naar een concert van Melanie Martinez willen gaan, omdat ze een 'vibe' heeft met het publiek.

Ik ben nog nooit naar een optreden of festival geweest.






Wie zou u nog eens graag aan het werk zien?

Maroon 5
Veel groepen (lacht). All Time Low wil ik wel eens bewonderen.

Als ik iemand moet kiezen, is dat sowieso Rambo.

Wat is uw top 5 aller tijden? ‘Light Down Low’ van MAX
‘Maps’ van Maroon 5
‘Hedwig’s Theme’
‘Closer’ van The Chainsmokers
‘I’m Blue’ van Eiffel 65

Als eerste Set It Off, tweede All Time Low, derde Melanie Martinez, vierde Ariana Grande en op de laatste plek Tori Kelly.

Rambo – Baba
Boef – Paperchase
Rambo – Snelle Jelle
Rambo – Zomersessie 2016 – 101Barz
Boef – Hosselen




Mirandra Sulejmani, Andrea Ravijts en Satti Singh

  • Wintermorgen

  • Al heel vroeg ben ik wakker.
  • Ik zie een schouwspel van zuiver wit.
  • Voor mijn ogen vallen minuscule vlokken
  • terwijl kristal zich vermenigvuldigt op het raam.
  •  
  • Hun frisheid ruikt naar meer, een
  • klein geluk dat het leven vleugels geeft.
  • Fijne korrels sneeuw voelen zo zacht
  • als dons van een dekbed aan.
  • Ik tel voorbijgaande wolken in de hemel
  • en merk iets kleins op: het is de opkomende winterzon.
  •  
  • Nu het aangloeiende ochtendlicht over het
  • vlakke veld strijkt, vormen kleurrijke takken met
  • opvallende tinten een wonderbaarlijk tafereel
  • omringd door een wirwar van verwaarloosde bladeren.
  •  
  • Voel de doortastende vorst aan,
  • gesteund door snijdende oostenwind.
  • aan met al haar innerlijke en uiterlijke schoonheden.
  • Dauwdruppels kleven nog even totdat zij uit elkaar spatten
  • in een sneeuwwit paradijs.

Mirandra Sulejmani


Overlijdens

  • Schoonbroer van dhr. Yaman
  • Dhr. Carlo Vaes, broer van mevr. Vaes




colofon

De kleinste planeet

Verschijnt driemaal per schooljaar

Voor leerlingen en personeelsleden van Campus Mercurius

Hoofdredactie en lay-out: Mevr. K. Cooreman en K. Delamotte
Redactie middenschool: Renée Schröter (2EV), Valentina Abazi (2EV), Silke Emmers (2EV)
Redactie atheneum: Gust van der Sanden (6 WEWI), Satti Singh (6 EMT), Andrea Ravijts (5EMT), Lukas Luykx (5WEWI), Mirandra Sulejmani (3WET)

Medewerkers:
Leerlingen en personeelsleden

Verantwoordelijk uitgever:
C. Cuyvers
directeur
GO! Campus Mercurius
Mudakkers 25
3920 Lommel